Dyskusja synthetronowa
zaangażowani ludzie sami znajdują rozwiązania
„… prawdziwa wartość dodana tworzy się w przestrzeni pomiędzy Klientem a Pracownikiem (value zone). Jeśli więc skoncentrujesz się najpierw na Pracownikach, możesz uruchomić fundamentalną, głęboką zmianę. W rezultacie Twoja firma stworzy i zaproponuje unikalną wartość dla swoich Klientów i zbuduje wyróżniki konkurencyjne.” Vineet Nayar
Co to jest Synthetron?
To interaktywna, rzetelna i efektywna metoda dyskusji on-line, która pozwala pozyskać informacje na zadany temat, od zdefiniowanej i rozproszonej grupy (do 1200 osób jednocześnie), w bezpieczny i anonimowy sposób.
Kiedy Synthetron?
Zaproś Twoich Współpracowników do dyskusji synthetronowej, jeśli chcesz:
- określić priorytety i podejmować trafne decyzje oparte na wiarygodnych informacjach z całej organizacji
- zbudować nową wizję rozwoju, przetestować nowe pomysły lub zweryfikować kierunek działania
- zbudować komunikację oddolną i zaangażować ludzi w rozwój firmy
- dowiedzieć się, co myślą i czego potrzebują Twoi Współpracownicy i Klienci
- rozwijać współodpowiedzialność, współpracę i sprawczość w Zespole
- przygotować efektywne i motywujące spotkanie firmowe (kick off, sprzedażowe, strategiczne, podsumowujące…)
- sprawnie zarządzić procesem zmiany w organizacji, dowiedzieć się, co ją blokuje a co wspiera
- zaangażować ludzi w jeden wspólny projekt, wyzwolić nową energię do działania
- mieć rzetelne i wiarygodne informacje z całej organizacji żeby usprawnić procesy sprzedaży i obsługi Klienta
Formuła dyskusji synthetronowej
- On-line – udział poprzez link, potrzebny tylko dostęp do Internetu
- Czas trwania – 1 godzina
- Anonimowość
- Dzielenie się własnymi opiniami oraz ocenianie wypowiedzi innych za pomocą prostej, intuicyjnej skali
- Dyskusja w czasie rzeczywistym, jednoczesna dla wszystkich
- Dowolność miejsca uczestnictwa
Wynik dyskusji
- „Krótka lista” synthetronów (wypowiedzi, które otrzymały najsilniejsze wsparcie grupy Uczestników dyskusji) - dostępna po 10 minutach po zakończeniu dyskusji
- „Ranking” synthetronów – priorytetowych tematów i zagadnień do dalszej pracy
- Informacja o spójności i polaryzacji Zespołu w danym temacie
Korzyści „human” i „business” dla organizacji
- Oszczędność czasu i kosztów logistycznych w przypadku dużych i rozproszonych grup – 1 godzina moderowanej dyskusji, dla 30-1200 Pracowników jednocześnie
- Natychmiastowy wynik – „krótka lista” synthetronów
- Wykorzystanie potencjału mądrości zespołowej
- Wnioski i kierunki działania
- Przestrzeń dla Pracowników z całej firmy i ich pomysłów
Przygotowanie sesji dyskusyjnej
- Brief z Klientem – określenie celu, tematu, terminu dyskusji oraz docelowej grupy Uczestników (cała organizacja, dział, region)
- Opracowanie skryptu z pytaniami - dostosowanie do stylu komunikacji i kultury organizacyjnej Klienta
- Ustalenie roli Klienta – Uczestnik lub Obserwator
- Komunikacja
- Przeprowadzenie dyskusji moderowanej przez Konsultantów
- Przekazanie krótkiej listy” synthetronów i Management Summary – najważniejszych wniosków i rekomendacji
- Możliwe pogłębione analizy i dodatkowe raporty
- Materiał z dyskusji w formie listy synthetronów może być bazą do pracy warsztatowej z Zespołami
Kontakt
Jeśli widzisz w swojej organizacji temat, który wymaga nowych rozwiązań i chcesz pozyskać rzetelne informacje podczas jednego spotkania – zapraszamy do kontaktu:
- Katarzyna Grzybowska-Tomaszek: kgrzybowska@h2b.com.pl
- synthetron@h2b.com.pl